بلاگ

انواع نخ لیفت

انواع نخ لیفت

انواع نخ لیفت یکی از بهترین راه ها برای کمک به زیباجو ها برای رفع چین و چروک ها یا افتادگی صورت هستند. افرادی که به نوعی از ویژگی های ظاهری خود احساس رضایت نمی کنند، امروزه با کمک انواع نخ لیفتینگ صورت که یکی از روش های غیرتهاجمی است، می توانند به نتایج دلخواه و ایده آل خود نزدیک شوند. انواع نخ لیفت برای صورت تنها برای رفع چین و چروک و رفع افتادگی پوست مورد استفاده قرار نمی‌گیرند بلکه با استفاده از این محصولات می توانید از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید و یا سرعت روند پیری پوست را کند تر کنید.

لیفت شقیقه ها، ابرو ها، پلک ها، گونه ها و… از جمله مواردی هستند که می‌توانید برای انجام آنها از انواع جنس نخ لیفت استفاده کنید. طبق نظرسنجی هایی که در رابطه با انواع نخ لیفت برای صورت انجام شده است، نشان می دهند بیش 95٪ از کسانی که لیفت صورت خود را با استفاده از انواع نخ لیفت انجام داده اند، از نتیجه رضایت کامل داشته اند. در ادامه به معرفی انواع نخ لیفت صورت و همچنین مقایسه انواع نخ لیفت می‌پردازیم، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی انواع نخ لیفت صورت

چرا خرید نخ لیفت یکی از روش های محبوب جوانسازی می‌باشد؟ انواع نخ لیفتینگ صورت زمانی حائز اهمیت می شوند که علاوه بر نتیجه مطلوب، عوارض کمتر نیز در اولویت قرار می گیرد. انجام لیفت با نخ یک روش کم خطر و در زمان کم در نظر گرفته می شود؛ اما ممکن است عوارض جانبی مانند قرمزی، کبودی و تورم ظاهر شود. نتایج حاصل از انجام لیفت با نخ از 1 تا 3 سال باقی می ماند. برای بهترین نتایج، جراحان علاوه بر استفاده از انواع نخ لیفت، ترکیب این فرآیند با سایر روش ‌های ضد پیری مانند مزوتراپی را توصیه می ‌کنند.

اما پیش اینکه به سوال «انواع نخ لیفت صورت چیست؟» بپردازیم، بهتر است ابتدا باید با فرآیند لیفت صورت آشنا شویم. به طور معمول برای انجام لیفت از بی حسی موضعی استفاده می شود و کل پروسه حدود 45 دقیقه زمان خواهد برد. انجام لیفت هیچکدام از ویژگی های اصلی فرد را تغییر نمی دهد، اما به او ظاهری جوان تر و طبیعی تر می بخشد.

نخ لیفت برای صورت

قبل از شروع عمل، پزشک بیمار را معاینه می ‌کند و نقاطی که نیاز به لیفت دارند را نشانه گذاری می کند تا احتمال هرگونه اشتباهی را حذف کند. همانطور که گفته شد برای انجام لیفت از بی حسی موضعی استفاده می شود، اما گاهی برای راحتی بیمار و در صورت لزوم بیمار را بیهوش می کنند. پس از اتمام آماده سازی ها، زمان استفاده از نوع صحیح نخ لیفت فرا می رسد. پزشک نخ های لیفت را با کمک سوزن های ریز زیر پوست بیمار در مناطق مشخص شده قرار می دهد.

برای معرفی انواع نخ لیفت صورت، بهتر است در ابتدا باید نگاهی به ساختار و همچنین ماندگاری آنها بیندازیم. چرا که انواع نخ لیفت با توجه به این موارد، به نوع های مختلفی تقسیم می شوند.

انواع نخ لیفتینگ صورت از نظر ماندگاری

انواع نخ لیفتینگ صورت به دو گروه نخ های دائمی و نخ های موقت تقسیم می شوند و یکی از تفاوت انواع نخ لیفت صورت دائمی و موقت، مدت زمان ماندگاری آنها در بافت انسان می‌باشد. نخ های لیفت دائمی نخ هایی را شامل می شوند که گذر زمان هیچ تاثیری بر روی آنها ندارد. به دلیل جنس و ساختار منحصر به فرد این نخ ها، باقی ماندن آنها در بدن هیچگونه عوارض جانبی ای به همراه نخواهد داشت. نخ های لیفت و نخ های اسپرینگ ( اسپرینگ ترد) از جمله بهترین انواع نخ لیفت صورت محسوب می شوند.

از طرف دیگر، انواع نخ لیفتینگ صورت موقتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساختار و جنس این نوع نخ های لیفت به گونه ای است که به مرور زمان در بافت بدن فرد حل می شوند.

انواع جنس نخ لیفت از نظر ساختاری

انواع جنس نخ لیفت از نظر ساختار به سه دسته نوع PLLA، PDO و حتی PCL در سه مدل عرضه می شوند. نوع ماده سازنده آنها دارای نوعی الگوی مرتبط با کاربردشان می باشد. نخ های مونو، نخ های اسکرو و نخ های کاگ سه دسته بندی انواع جنس نخ لیفت را تشکیل می دهند.

  1. نخ های مونو: نخ های مونو رایج ترین نوع نخ در میان انواع نخ لیفت به شمار می رود. این نوع نخ دارای ساختار ظاهری صاف می باشد و غالبا برای لیفت خط گردن، شکم، باسن، دست ها، قسمت داخلی ران، زیر چشم، چین های بینی، بین ابروها و چین و چروک های چشم مورد استفاده قرار می گیرند. فقط از نخ های مونو PDO برای لیفتینگ عمومی استفاده می شود در حالی که نخ های مونو PCL و PLLA پوست شل را در نواحی ذکر شده هدف قرار می دهند.
  2. نخ های اسکرو: ساختار دندانه دار نخ های اسکرو، آنها را برای لیفت و سفت کردن پوست بسیار مناسب کرده است. از این جنس نخ بیشتر برای لیفت صورت استفاده می شود. لیفت مناطقی مانند چین های بینی، اخم های دهان، خطوط لب، افتادگی پلک ها و در امتداد خط فک با استفاده از این نوع نخ لیفت صورت انجام می شود.
  3. نخ های کاگ: ساختار نخ های کاگ دندانه دار است که به قسمت زیرین پوست می چسبند. ساختار دندانه دار نخ های کاگ در لیفت بافت های افتاده و حمایت از ساختار پوست بسیار کاربردی است. این نخ ها به طور موثری باعث ایجاد کلاژن در اطراف نخ ها و دندانه های آنها می شوند. از نخ های کاگ بر لیفت نواحی همچون چانه، گونه، بینی، ابرو، چین های بینی، خط فک و پیشانی در صورت و شکم و پشت در بدن، استفاده می شود.

نخ لیفتینگ

پس از بررسی انواع جنس نخ لیفت، در ادامه به بررسی تخصصی تر ماده سازنده انواع نخ لیفت یعنی PLLA،  PDO و PCL می‎‌پردازیم.

علت اصلی تفاوت انواع نخ لیفت صورت

علت اصلی تفاوت انواع نخ لیفت صورت را می توان در جنس آنها دانست. نخ های “پلی لاکتیک اسید” PLLA و “پلی دیوکسانون” یا همان PDO، انواع اصلی نخ های لیفت صورت به شمار می روند. نکته ای که این دو نوع نخ را نسبت به دیگر انواع نخ لیفتینگ صورت متفاوت می کند، زمان جذب آنها می باشد. این دو نوع نخ لیفت در مدت زمان کوتاهی توسط بدن جذب می شوند و سلول های ترمیمی زیر پوست در ناحیه ای که قرار گرفته اند را تحریک می کنند. این امر باعث افزایش تولید کلاژن و سفت شدن پوست می شود.

حدود 10-12 هفته طول می کشد تا این نخ ها کاملا زیر پوست ذوب شوند و اثر سفت کننده ای که ایجاد می کنند تا حدود 3 ماه پس از عمل ادامه دارد.  گاهی هنگام معرفی انواع نخ لیفت صورت، نام نخ های حاوی کاپرولاکتون یا PCL نیز دیده می شود. با وجود دو نوع ذکر شده، نخ های کاپرولاکتون چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند. همچنین با توجه به ماده سازنده نخ ها می توان تفاوت انواع نخ لیفت صورت و و نخ های لیفت بدن را احساس کرد.

تهیه انواع نخ لیفت برای صورت

ممکن است مقایسه انواع نخ لیفت و استفاده از آنها باعث سردرگمی شود. امیدواریم از طریق این مطلب و با معرفی انواع نخ لیفت صورت، توانسته باشیم به شما ذهنیت و شناخت بهتری در مورد آنچه که در به دنبالش هستید، داده باشیم؛ اما فراموش نکنید که اگر قصد خرید و استفاده از انواع نخ لیفت برای صورت را دارید حتما با مشاور و یا دکتر متخصص مشورت کنید. برای خرید این محصولات می توانید با کارشناسان ما در شرکت پیشرو طب مایا (PTM) با شماره ایکس در ارتباط باشید. این مجموعه محصولات زیبایی و درمانی از جمله انواع کوکتل مزوتراپی، انواع نخ لیفت و فیلرها را با قیمت های مناسب به فروش می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *